Selasa, 19 April 2011

PROGRAM 1 GURU 1 MURID 1 BUKU 1 MINGGU

      Program 1 Guru 1 Murid 1 Buku 1 Minggu merupakan satu program yang dijalankan kepada semua guru bagi meningkatkan pembacaan guru pada setiap minggu. Berikut merupakan contoh sinopsis bacaan:

 1.    Judul                    : Insaf (Perjalanan Kami Mencari Tuhan)
2.    Pengarang          : Zulkarnain Zakaria
3.    Penerbit               : Utusan Karya Sdn. Bhd.
4.    Pembaca             : Cik Nurul Farhanah Binti Mesir
5.    Tarikh                   : 08/04/2011
6.    Sinopsis              :
Buku ini merupakan sebuah buku yang istimewa untuk dijadikan pedoman dan panduan hidup. Terdapat 34 buku cerita menarik berkisar kepada kejadian-kejadian luar biasa, aneh dan menginsafkan yang dilalui oleh seseorang sepanjang perjalanannya untuk mencari keredhaan Ilahi. Tujuan utama buku ini diterbitkan adalah tidak lain dan tidak bukan untuk dijadikan pedoman dan iktibar oleh para pembaca dalam meneruskan kehidupan yang sementara ini.
Secara ringkasnya cerita – cerita yang terdapat di dalam buku ini adalah tentang sebahagian daripada kita yang berusaha untuk bertaubat dan mendekatkan diri kepada Allah manakala yang sebahagian lagi terus lalai dan akhirnya kembali menghadap Ilahi dalam keadaan yang menyedihkan. Sebahagian daripada mereka itu terus lalai sehinggalah sampai saat Izrail datang untuk mencabut nyawa.
Sebahagian daripada kisah-kisah yang menginsafkan ini merupakan cerita-cerita terbaik yang pernah disiarkan oleh majalah Mastika sejak tahun 1996. Manakala sebahagian lagi merupakan cerita-cerita baru yang disiarkan khas untuk buku ini termasuk artis terkenal seperti Datuk Malek Noor, Noor Kumalasari, Izam E.Y.E dan Dj Irwan Shah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan